Mangga NFZura 2013


Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera








Huh terbaik la musim buah – buahan kali ini.
Yeah! Comel sangat buah- buahan tempatan kita ni.

Cantik tak gambar ni? Inilah pokok pelam(org peraknya) biasanya orang pangggil pokok mangga, tapi ini bukan pokok kuining tau.

Nampak tak buah kat atas pokok tu? masih hijau lagi huhuhu Tak sabar tunggu buah ni luruh. Tapi ada yang dah jatuh dan dikutip. 

Jom  tengok mangga – mangga  yang baru saya tangkap ni . Segar dari depan rumah.  




 Nampak  luarannya tak cantik tapi dalam huh memang sedap .Macam manusia juga luaran nampak hodah tapi, dalam hati ada taman bunga yang ada rama- rama (Jangan menilai orang dari rupa luaran)




Terasa nak buat jus mempelam la pulak. Cuaca pula,  panas, memang sesuai minum sejuk- sejuk. Tambahan pula masa nak puasa ni, memang terbaik la.

Masa tidak mengizinkan untuk berbuat begitu, jadi kupas je la dan makan .Yum yum yum …… sedapnya.




 
Huhuhu… Saya ada cadangan untuk ibu-ibu atau kakak –kakak yang menyediakan juadah berbuka puasa nanti. Tak sampai sebulan lagi kita nak puasa dah. Siapa yang belum ganti puasa, cepat-cepat la gantinya ya. (Takutnya bergelumang  dengan dosa) 

Berbalik dengan idea saya tadi, saya sarankan  warga ibu, buatlah kuih atau apa-apa makanan yang berasaskan mangga. Saya ni tak tahu sangat nama- nama juadah berasaskan manga. Tapi kerabu mangga boleh la.




 
Cantik tak warnanya? Berkilat…. Kan
Jemput makan semua.
 Maaf lupa nak ajak.

Wassalam.

Terima kasih kepada semua pembaca dan para blogger yang sudi blogwalking di blog saya yang tak berapa cantik ni.


English Corner




 
Hello …..

Now I want to tell that now  is a mango season in Malaysia. Huh it is a really good time to eat mango because there are many mango here. What’s the beautiful  fruit. Lovely with orange and  yellow colour. To me, mango is good to body because this fruit have it,s own nutrients that make we become healthier .We also can make a mango as a dessert  after we eat or make it a snack while we are watching television. This is now for today. Bye!

I just want to practice and improve my English vocabulary.

 
PRACTISE MAKE IT PERFECT



Tiada ulasan:

Hotel Dengan Harga Yang Berpatutan Di Bukit Tinggi Pahang

Assalamualaikum dan hai hai hai… Pernah tak korang merancang nak bercuti di Bukit Tinggi di Bentong Pahang?? Percutian ala-ala...

Contact Me/ review

eatmakeread@yahoo.com

Cari Blog Ini