Jumaat, 24 November 2017

Pesta Konvo UUM yang ke-30

Assalamualaikum


Alhamdulillah. Rabu lepas peskon (pesta konvokesyen) dah tamat
selamay duit aku...


Sebenarnya zu pi peskon dalam 3 kali je.


1. Pi ngan Siau Siang naik OBIKE

Sebabnya DPP (Dewan Penginapan Pelajar) kami antara yang terdekat dengan tapak pesta konvo. Jadi mudah la sikit nak datang situ. Jalan kaki pun boleh. Tapi mengah lah sikit.




Basikal Digital - OBIKE
Sekarang ni OBIKE ada kat merata-rata universiti.
U korang ada x mende alah ni?




Nak guna OBIKE kena scan kat QR CODE kat belakang atau depan OBIKE.

Log in guna :
1. Facebook - 100 point (one free ride)
2. No. telefon bimbit - 100 point (one free ride)



Bila scan QR CODE, kunci digital akan automatik terbuka.



Tips penting untuk ride OBIKE

1. Naik obike dulu sebelum scan QR CODE
2. Dah try cuba test keadaan OBIKE -
tayar, tempat duduk, pedal,rantai semua ok,
3. Baru scan QR CODE.



Sebab apa kena test dulu? Sebab peluang free ride hanya sekali. Kesian korang kalau dapat OBIKE tayar kempis. Kan jenuh nak ride.

Naik OBIKE untuk elak mengah jalan kaki. Ni cari 2x mengah sebab tayar basikal kempis.


                                                                  -_-             -_-          -_-




Zu pi la ngan siau, lepas beli ayam goreng, ice blended oreo, Kami pun ke tapak konsert. Ada penyanyi Andi Bernandee yang viral nyanyi lagu indon Tak Tun Tuang. Lepas Andi nyanyi lagu lain, aku pun balik la.


Kesian pula Siau tak tun tuang lagi sebab dia balik ko.k terus pi peskon ngan kawan dia. Lepas isyak baru teman aku pergi pulak.



Balik naik OBIKE




2. Pergi sorang-sorang lepas habis group discussion bisnes accounting (BKAL) kat libary.


Aku ingat nak beli la sikit makanan untuk roomate sebab birthday dia.

Aku beli kek dengan keropok lekor (RM2).


Cis cake, Kek Batik, Kek Choc Span
3pcs = RM5



Pastu, pastu. Aku naik bilik aku. Rupa2nya ramai geng rumet aku datang.

Aku pun macam krik krik je. Penat naik tangga tingkat 5.
Pastu aku abiskan kek ngan kopok leko sensorang sebab rumet aku keluar dengan kawan-kawan dia.







Yummy cake!










3. Pergi lepas meeting AJK Dinner GMAP kat PBS

Aku pergi sorang juga.... tapi! kali ni ai jumpa rakan sekelas untuk subjek BKAL. Dia dari Kachi. Kami dapat la jumpa sekejap makan-makan.





Beli buah timbang RM4 dan Kebab Ayam RM4







Rupa Kebab Ayam...








Chuross. Najiha belanja >,<
Alhamdulillah
Chuross cicah sos coklat! hmmmm dap!

Free... Sedap!










Aku tak pasti apa yang kami pandang.
Tapi kami sedang berpesta!





Tahniah kepada semua graduan di luar sana.
I hope u get good job!
Teringin nak sarung jubah konvo UUM

Semoga farah berjaya graduate on time,
In sya Allah






bye-bye, Zai jian!







4 ulasan:

aswaleyla berkata...

ORG CKP UUM PUNYA PESKON BEST. UNIMAP PUNYA HAMBAR BETUL. EH CAPSLOCK PULAK. SORRY MALAS NK TAIP BALIK DAH. HEHHEHE

EAT,MAKE,READ berkata...

mungkin aswaleyla. Kalau free tahun depan datang la ke peskon kami yg ke-31 pulak. hehe. setiap u mesti ada keistimewaan peskon tersendiri.

d berkata...

wah syoknyaa ada pesta mcm ni. haritu kat usm pun ada sempat jugak gi. ramai gila orang jual makanan, memang kempisla beg duit kalau hari-hari gi :D

EAT,MAKE,READ berkata...

kan. sekali belanja lebih RM10 kalau xdapat kawal diri. haha

Catatan Yang Ditampilkan

Skincare Routine 2022

  Assalamualaikum dan salam raya 2022  Rini zu nak share skincare bagi yang berkulit kombinasi dry dan sensitif Skincare dua kali. pagi dan ...