Jumaat, 4 November 2016

Graduated

Assalamualaikum




12/10/2016 Rabu, perjumpaan PPTE time tu ada trial untuk ulangan P1P. Cikgu dan pelajar lower six bincang fasal hari graduasi. Diorang bincang secara umum sahaja. Yang lain diorang bincang sendiri.

Time tu cikgu hanya cakap pasal….
Lokasi, tarikh dan pengangkutan ke sana.


Majlis Graduasi Prauniversiti kali ke-9 sesi 2015/2016
Tarikh  - 22 Oktober 2016
Masa    - 11am – 5pm
Lokasi  - Rumah Rehat, Sabak Bernam, Perak.


Selepas itu, berlangsungnya hari graduasi bagi batch kami. Geng 97. Okey jom tengok tentative program




***




Mula2 kena datang jam 12 tengah hari, tapi diawalkan ke 11 am. Pastu diawalkanke 10.30am. Tapi aku datang sekolah dalam 10am.








Masa tu Ain pon datang. Kebetulan pulak  ”.”
Manusia-manusia yang lain tak Nampak lagi. Yang ada hanyalah si kucing yang gemo benor duk kacau aku. Warnanya hitam putih. Aku gelar dia tompok ke comot tah.


Lagi +- nak ke pukul 11am, kitorang mula seriau. Kawan2 yg lain belom datang. Kami bertiga tak on WhatApps. Takut cikgu kata pergi sendiri pulak.

So, Ain call Alin but I speak with her.

Then, actually they were in the school. In canteen maybe. So, in few minutes they came to our place – surau.





Then we all together go to the jambatan depan sekolah. Tunggu as putih hijau yang dikatakan oleh cikgu zemmy(bukan nama sebenar). Tunggu punya tunggu bas tak kunjung tiba. Yg ado hanyalah bas biru ala-ala bas kilang. Then sir jeya call sape tah then kami naik lah bas biru tersebut. Berhuhu la kejap.




===============================





Oleh kerana vitamin M banyak sekarang ni, aku hanya tulis secara ringkas. Supaya aku dapat ingat pada masa akan datang.  

Datang ke sekolah
Naik bas
Sampai Rumah Rehat Sabak Bernam
Reheasel
Solat zohor

Majlis graduasi sesi 2016 bermula
Ucapan pengetua, perasmi
Tayangan slaid/montaj
Penyampaian hadiah – kepada guru praktikal, guru tingkatan enam dan pelajar upper six.

Tangkap gambar guna handset ain <-- Ade dalam tentative program teman >

Makan tengahari
Sesi cabutan bertuah
Bergambar sekelas di pentas, di luar loncat2 dan gaya bomberang

Balik naik bas
Chebal, fakh,nas naik kereta warna putih yang dipandu oleh chebal
Mila balik dengan abang dan ayahnya.


Seronok wei. Ini la first time Ain pakai tudung shawl

Balik sms ky then, bila sampai sekolah mama n abah memang dah siap tunggu depan sekolah. 


Singgah pasar sekejap. Jumpa kawan 2 upper six di sana.
Asyikin dan kawannya(bukan pelajar tingkatan enam), Puteri, Zam dan Asyraaf.


===============



Bagi aku,
Bayaran RM20 sangat sangat berbaloi ah.

Dengan goodies, hamper cabutan bertuah, frame gambar & gambar batch kami bersama semua guru form 6.


 Jom soroti gambar yang sempat kami ambil :


Rakan semeja 




Makanan dah sampai!




Bergambar dengan cikgu-cikgu BM STPM




Bergambar dengan cikgu SEJ STPM merangkap guru kelas kami




Throwback sebelum ambil hadiah.. hehehe



Bergambar semasa orang lain tengah makan




Bekas nombor cabutan bertuah. Dalam pencil case ini ada nombor 59 berserta sticker Majlis Gaduasi. 









Album gambar & gambar kawan-kawan upper six




Cenderamata ke cenderahati ni wei? Aku tak dapat beza la. Tapi benda ini buat kenang-kenangan bagi kami :)




Rakan sekelas. Semua sekali 16 orang, tapi seorang tak datang.



Kawan aku yang tak datang tuh.


Aku harap dia tak bukak le blog aku ni. Aku bukan nak aibkan dia cuma nak bagi aku ingat siapa yang tak datang masa hari penuh bermakna ni. Sorry ye fiq.



Aku harap la lepas ini aku ada lagi hari graduasi >< . Sedih bila kenang nasib aku. Ok aku nak tawakal kepada ALLAH SWT je. Doakan agar kami semua dapat sambung Degree.







Tiada ulasan:

Catatan Yang Ditampilkan

Skincare Routine 2022

  Assalamualaikum dan salam raya 2022  Rini zu nak share skincare bagi yang berkulit kombinasi dry dan sensitif Skincare dua kali. pagi dan ...