# Pelanggan Tetap 2

Assalamualaikum

Lama dah zu tak ceritakan berkenaan pelanggan yg selalu dtg ke kedai..

Kali ni zu nak ceritakan tentang seorang budak perempuan bersama dua orang abangnya~

Si adik selalu beli cincin ketika zu jaga kiosk.. kiosk mak cik ada jual cincin. Bukan cincin betul, cincin tiruan je. 


Hasil carian imej untuk cincin   Hasil carian imej untuk cincin     Hasil carian imej untuk cincin Hasil carian imej untuk cincin

Lebih kurang macam ni la rupanya

Mula2 datang, si abang kemain rapat dengan adiknya. Yang seorang lagi budak laki tu asyik dengan hanset je. Bila zu tanya, 'kamu ni adik beradikkan?'

Si abang yang duduk dekat adik dia yang tengah asyik memilih cincin beria-ria mengiayakan. Takut zu salah faham kot. Sebab diorang pilih cincin macam pasangan kekasih.

sabtu lepas, 14/3/2015 

diorang datang lagi, kali ni si adik dengan abang yang main hanset yang abang yang mesra dengan si adik takde. Zu perasan jugak yang diorang ni orang yang sama beli cincin hari tu.

So, zu pun tanya la dekat si adik,

'Adik ada datang hari tu kan?'
'Ha'ah.'
'Datang dengan dua orang abang kan?'
'Ya, yang ni(dia tunjuk abg dia yang main hanset hati tu) dan lagi seorang ada kat situ( dekat laluan Bazar Rakyat kot)'
'OOOOuhh'
'Adik tinggal sini ke?'
'Eh tak lah, saya duduk Penang. Saya datang sini sebab ada kenduri'
'ouh.. yang hari tu..?'
'Hari tu sepupu bersalin..'

asyik2 pilih dengansi abang yang lagi sorang tu, then dia bagi cincin yang dia comfirm nak beli. Dia bayar dan berlalu begitu saja.

Asalnya zu tak jaga kiosk. Zu jaga sebab budak kiosk tu ke tandas kejap. Mungkin ianya suatu kebetulan. Takdir Allah yang menginginkan kita berjumpa semula :)

Perancangan kita baik, tetapi ingatlah bahawa perancangan Allah adalah yang TERBAIK buat kita..

Lepas tu kan zu tukar duit dekat kuanter  perkhidmatan pelanggan sebab duit pecah takde kat kedai. Masa tu zu nampak #pelangan tetap ni ~~~ yang beli cincin tadi~~ dia berjalan dengan abang dia yang tadi ke laluan tepi KFC, kemudian kan,, abang dia yang sweet hari tu (pakai spect) panggil adik dia. Rupa-rupanya dia tengah jalan-jalan dengan mak dia.

Zu agak-agak, pelanggan tetap kali ini berusia belasan tahun

4 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

wahh baguslah ada pelanggan tetap..

Farah Huda berkata...

Hendsem betul pelanggan tetap yg pakai spek tu.mengancam! :p

EAT,MAKE,READ berkata...

hrmm.. biasa2 je kak

EAT,MAKE,READ berkata...

pandai le kau..

While You Were Sleeping

Assalamualaikum. Lama tidak menaip di sini. Sebenarnya memang dah lama tak menaip sebarang kerja since kebanyakan assigment buat dalam ...

Contact Me/ review

eatmakeread@yahoo.com

Cari Blog Ini