Cara-cara membuat topeng muka transformer

Assalamualaikum

Macam best je. Cer citer..
meh ZI bagi tahu macam mana nak buat.
Mula-mula, sediakan sehelai surat khabar.


1)Potong dua surat khabar. Tak kisah nak guna apa. guna gunting la.


2)dah siap? selepas itu, lipat dua dengan keadaan melintang. macam bawah ni.

3)then,buka semula lipatan tersebut dan lipat setiap bucu kertas. Kesemua bucu tersebut berjumlah 4

4)abis tu, lipat semula dlm bentuk melintang(mcm langkah 2)  dan lipat dua. Maksudnya= lipat panjang ke atas iaitu melintang + lipat ke kanan. Faham?

5) potong dibahagian yg berwarna merah mengikut saiz kepala anda.

Selamat mencuba ^^ 

kredit to Mr Milo sebab ajar ZI petang tadi. :)
p/s- Maaf sebab tutorial ini tiada gambar.
       Item utk membuat topeng boleh ditukar mengikut cita rasa masing :)
      -manila kad, dll. Saiz tetap mengikut surat khabar

drop komen jika x faham 

Tiada ulasan:

Hotel Dengan Harga Yang Berpatutan Di Bukit Tinggi Pahang

Assalamualaikum dan hai hai hai… Pernah tak korang merancang nak bercuti di Bukit Tinggi di Bentong Pahang?? Percutian ala-ala...

Contact Me/ review

eatmakeread@yahoo.com

Cari Blog Ini